8.HAFTA

 8.HAFTA                                                              28 Mart 2022 

Öğretici içerikler: 
1.Tasarım genellikle kullanım sırasında kendini gösterir.






Reklamlarda tasarım;

Dikkat çekme 1. sırada.

Hatırlama 2. sırada.

Anlama / kavarama 3.sırada

Eğitimde

Anlama / kavarama 1. sırada

Hatırlama 2. sırada

Dikkat çekme 3. sırada

 Gazetede

Dikkat çekme 1. sırada

Anlama / kavarama 2.sırada

Hatırlama 3. Sırada

Yer almaktadır.

2.Reklamcılık alanında tasarımın dikkat çekici olması gazetecilik alanında hatırda kalıcılık eğitim alanında anlaşılabilirdik önemlidir.
3.Analiz anlamlı olan en küçük parçalara ayırmadır.
4.Tasarım öğeleri çizgiler,  şekil, alan, boyut, doku, renktir.
5.Çizgi dikkati belirli bir noktaya çekmeyi amaçlar, çizgiler yön ve hareket gösterir. Derinlik algısını çizgilerle verebilirsiniz.
6.Yatay çizgiler durgunluk sabitlik hissi verir. Dikey çizgiler güç gösterir, yukarı bakma hissi verir. Köşegen çizgiler  ise hareket ve dinamizm hissi verir.




7.Şekiller iki boyutlu biçimler üçgen, yıldız, beşgen gibi, görsel materyalde alan kullanımı anlaşılabilir olmasını sağlar.
8.Materyalde kullandığımız resimler, metinler vb. uygun yerlerde kullanılmalıdır.
9.Alanda bazı doğru yerdeki boşluklardan kullanmak gerekir. Alan kullanırken altın oran yararlanmak gerekir.
10.Cisim diğer başka bir cisimle birlikte kullanıldığında boyut açısından bir anlam ifade eder.
11.Materyal kullanacağımız nesnelerin boyutuna dikkat etmek görsellik açısından  fayda sağlar.
12.Görsel materyalde önemli bir unsur olmakla birlikte etkileyiciliği artırır.
13.Tasarım ilkeleri bütünlük, denge , vurgu, hizalama, yakınlık, dikey ve yatay eksen her iki tarafında objelerin eşit olarak dağılmasıdır.

14. Tasarım Öğeleri; Çizgi  -   Şekil   -   Alan   -    Boyut     -  Doku    -   Renk

PUKÖ, 4 kelimenin baş harflerinden oluşan kaizenin ve kalite sistemlerini vazgeçilmezi bir döngüdür.

 PUKÖ’nün  P harfi PLANLA , U harfi Uygula, K harfi Kontrol Et, Ö harfi Önlem Al kelimelerini temsil etmektedir.

Planla: Sistemin ve proseslerin amaçlarını, müşteri şartları ve kuruluşun politikası ile uyumlu olacak sonuçları ortaya koyacak kaynakları oluşturma, riskleri ve fırsatları belirleme aşamasıdır.

Uygula: Planlananların yerine getirilme aşamasıdır.

Kontrol et: Prensipler, amaçlar, şartlar ve planlanan faaliyetler doğrultusunda prosesleri, son ürünleri ve hizmeti izleme, ölçme ve sonuçları raporlama aşamasıdır.

Önlem Al: Performansı iyileştirmek için gerekli aksiyonu alma aşamasıdır.

 İlginç bulduklarınız: 

1.Analiz parçalara ayırma
2.Bir resim bin kelimeye bedeldir
3.Daha fazla yazı daha az öğrenmedir
4.Sarı üzerinde siyah bütünleyici renkler zıt renkler yeşil kırmızı, uyumlu renkler birbirinin etkisini azaltır
5.Sağa dayalı hizalama okumayı güçlendirir.
6.Başlıklar için ortalama hizalama tercih edilmelidir.
7.Proplem çözmede problem ortadan kalkar.

Katıldıklarım
1.Şekiller kılavuzlarda işe yarar
2.Sade görseller küçük yaş grubuna daha etkili olur.
3.Renkler gerçek yaşamdakine uygun olmalıdır
4.Yaş ilerledikçe daha mat renkler tercih ediliyor
5.Bütün içerisinde baskın çekici nokta olarak tasarlanıp unsurlar yerleştirilir.
6.Yakınlık nesnelerin birbirine yakın olduğu hissi verir.
7.Altı çizili, kalın renkli yada italik yazı tipi seçilerek belirli bir noktaya dikkat çekmek için tercih edilebilir.
8.Hizalama görsel materyallerin kolay algılanmasında tercih edilebilir.

Katılmadıklarım: 
Artık sağlıklı imajı vermek için mat renkler tercih ediliyor ve mat renkler hem kalite hem de sağlık vurgulanmak istendiğinde tercih ediliyor. Örneğin yeni çıkan bebek bezi ambalajı mat kahve renkli dikkat çekmeyen bir renkte tasarlanmış.


Prezi den öz geçmişin nasıl hazırlanacağı gösterilerek  ve örnek bir öz geçmiş hazırlandı.

Google 'a prezi yazıp tıkladım. Daha önce video çekmek için giriş yaptığım için otomatik olarak sayfaya girdim.

Hızlı başlangıç sekmesine tıklayarak tüm şablonları görün kısmına tıkladım.



Daha sonra istediğimiz şablonu seçip kendimize göre düzenliyoruz.


Konu anlatımını  videoda bulabilirsiniz.






Yorumlar